>

Yeni Kayıt         Şifremi Unuttum!
HAMBURGHABER,hamburg'un tek türkçe haber portalı - Anasayfa
 

İlk görüşmede ilk çatlak
AB'nin silikon korkusu
Göçmenler Almanya’yı terk ederse
Kuzey'de Gözler göçmen Oylarında
Yazı Boyutu : 12 punto14 punto16 punto18 punto

Bu gıdalar kolesterolü düşürüyor


12 Mayis 2010 01:10
Badem, fındık ve cevizin kolesterol oranının düşmesine katkı sağladığı bildirildi.
Archives of Internal Medicine adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, içeriğinde bitkisel protein, mineraller, çinko, kalsiyum, vitamin, antioksidan ve magnezyum bulunan bu kabuklu 3 kuru yemiş insan sağlığı için son derece faydalı.

Araştırma fındık, ceviz ve badem gibi kuru yemişlerin vücutta yağ alımını artırdığını, ancak bu yağların diğer yağlardan farklı olduğundan kolesterol içermediğini ve böylece vücuttaki kolesterolün düşmesine de katkı sağladığını ifade ediyor.

Araştırma, 7 ülkede, kolesterolü yüksek veya düşük 583 kadın ve erkekte yapılan deneyleri kapsıyor.

Araştırmaya göre, deneye tabi tutulan ve kolesterol düşürücü statin grubundan ilaç almayan kişiler, ortalama 67 gram badem, ceviz gibi kabuklu yemiş tükettiler.
Sonuçta, bu kişilerin kanındaki LDL veya "kötü kolesterol" ortalama yüzde 7,4 azalırken, HDL veya "iyi kolesterolün" yüzde 8,3 artığı tespit edildi.

Bu haber 850 defa okundu.
<< Önceki || Sonraki >>
Yorum Ekle
Başlık:
Metin:
*Üye girişi yapılmadığından yorumlarınız "Misafir" rumuzu ile yayınlanır. Ücretsiz Üyelik için tıklayınız.
Tavsiye Et
Sayin okucuyumuz bu haberi istediğiniz kişiye gönderebilirsiniz.
*Kime:
*Kimden:
*Kisa Mesaj :
 
* İlgili yerleri boş bırakmayınız!
Yorum Yap
Tavsiye Et
Yazdır
Kaydet
Yorumlar ( 0 / 0 )
Diğer Yaşam Haberleri :
<<
>>

Son Yorumlar
Dünden Kalanlar
En Çok Gönderilenler
Foto Galeri
» Sitene Ekle  » Anasayfa Yap  » Sık Kullanılanlar  » RSS  » Site Haritası
HAMBURGHABER © 2009 Tüm hakları saklıdır. Bu sitedeki herhangi bir haber izinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitemiz Anadolu Ajansı üyesidir.